Технології дрон-рейсингу – 2016. Тенденції та прогнози на 2017 рік

розміщено в: DroneRacing, Блог | 0

Дрон-рейсинг виявився дуже динамічною сферою і справжнім каталізатором розвитку технологій. Протягом останнього року в цій сфері відбулися значні зміни і те, що ми мали в якості технологічних рішень на станом кінець 2016 року – суттєво відрізняється від того обладнання, що використовувалось на початку року.

Ми підготували невеличкий огляд еволюції технологій дрон-рейсингу (тут варто зазначити, що говорячи про дрон-рейсинг ми також маємо на увазі використання гоночних версій квадрокоптерів для фрістайлу, а також просто фанових польотів) та спробували спрогнозувати, чого чекати в новому році.

Рами

Протягом року тривали експерименти як з розміром, так і з формою рам. Так, якщо на початку 2016 року більшість пілотів літали на рамах 250-го розміру (і навіть більших!), то після поступового їх зменшення і навіть короткого “забрідання” в 180й розмір, визначилися, що найбільш оптимальними є 210-220 розміри рам – найменші, на яких можна комфортно використовувати “п’яті пропи” (5040, 5045).

Окрім розміру, сталися зміни й у формі рам. На зміну так званим “тролейбусам” та “автобусам” прийшли “хрести”.

Хресотоподібна рама - стандарт кінця 2016 року
Хресотоподібна рама – стандарт кінця 2016 року

Однак пілоти, які віддають перевагу фрістайлу, не зрадили своїм звичкам і далі використовують рами з видовженою центральною частиною.

Акумулятори, які раніше розміщувались у верхній частині рами, перекочували в нижню частину дрону, аби змінити розподіл центру тяжіння та покращити управління квадрокоптером.

Прогноз: подальші експерименти та пошуки нових форм рам. Можливі також експерименти з відкатом знову на великі розміри рам – аби мати змогу використовувати пропелери великих розмірів. Крім того, в середовищі дрон-рейсерів з’явились перші прихильники ідеї проведення гонок на коптерах великого розміру – аби зробити цей вид спорту більш видовищним для глядачів. Тож, можливо, в 2017 році тусовка дрон-рейсеріів розділиться на кілька таборів.

Акумулятори

Під кінець року безумовним стандартом стало використання “чотирибанкового” акумулятора. “Три банки” тепер – стоковий варіант.

Прогноз: подальше збільшення кількості “банок” в акумуляторах, а також збільшення їх токовіддачі. В той же час, акумулятори мають почати зменшуватися у вазі, розмірах, та вартості.

Антени

Якщо на початку року люди з діпольними антенами сприймалися у середовищі дрон-рейсерів як новачки, які використовують “сток”, то нині більшість відмовляється від грибоподібних антен: в ситуації, коли нема необіхдності літати на дальні відстані, а квадроптер часто “крашиться”, замотана у термосадку “діполь” без корупусу – досить ефективний варіант.

Відеопередавачі

Протягом року декілька разів змінювались неписані стандарти потужності відеопередавачів, що використовувалися пілотами. 3 шестисот міліват відбулося зниження до двохсот, а нині, знову ж таки, неписаною етикою пілотів встановлено норматив в 25 міліват. Цієї потужності вистачає для комфортних польотів на невелекі відстані на тренуваннях, але при цьому створюється мінімум перешкод для інших пілотів, що собливо важливо на змаганнях та під час спільних політушок.

Окрім того, в минулому 2016 році стали широко доступними передавачі з можливістю змінювати потужність їх роботи.

Прогноз: вирішення проблеми “чотирьох пілотів”, коли одночасно, без створення серйозних перешкод для інших, могло літати лише чотири пілоти. Також очікуємо на розвиток та здешевлення систем передачі HD-відео для дрон-рейсингу. Можливо, вдасться впровадити технології передачі цифрового відео з мінімальною затримкою за допомогою мобільних мереж, що дасть змогу взагалі не перейматися питаннями відстані та кількості людей, які літають одночасно. Проте Україні, з її відсталою 3G-технологією, можна про це не думати 🙁

Польотні контролери “Все в одному”

Польотний контролер "Все в одному"

В другій половині 2016 почали з’являтися інтегровані рішення, коли у вигляді однієї плати пропонується придбати контролер польоту з платою живлення, BEC’ами, OSD, приймачем сигналу та навіть регуляторами чи відеопередавачем. Звісно, поки що вони не користуються популярністю через ціну та складність заміни при виході з ладу якогось з елементів.

Прогноз: здешевлення подібних комбінованих систем та впровадження їх модульності, що дасть змогу замінювати зіпсований елемент без необіходності купувати повністю нову плату.

Комбінація камери і передавача та повернення колекторних двигунів

Справді революційною стала поява у 2016 році надзвичайно легких пристроїв, що складаються з камери, відеопередавача та антени. Вони спричинили поверненя з “дитячого” сектору колекторних двигунців, адже тепер фактично літаючі іграшки стало можливим перетворювати на повноцінні літаючі fpv-дрони.

Прогоноз: мікродрони (до 50 мм.), здатні передавати аналоговий відеосигнал без затримок.

Міні-камера з відеопередавачем на міні-квадрокоптері

Безколекторні мотори для міні-дронів до 100 мм

Бум вищезгаданих міні-дронів спровокував появу уже безколекторних двигунів для використання на рамах тих самих розмірів. Під кінець року ми отримали повноцінні brushless-квадрокоптери на рамах восьмидесятого розміру.

Камери з DVR

Дуже очікуваний та передбачуваний крок. Незрозумло лише, чому нам довелось так довго на це чекати. Спромоглися лише під кінець року.

Прогноз: Більшість курсових камер матимуть слот MicroSD для запису відео безпосередньо з камери – без перешкод, які створює передавач.

Підсумок

Як би ми не намагалися відслідковувати тренди, усього не спрогнозуєш. Власне, саме ці непередбачуваність та динаміка і є одними з тих речей, за що ми любимо світ дронів! Веселих та захопливих польотів у новому та, сподіваємося, цікавому 2017 році!

Не забувайте підписатися на канал NeedForFly на Youtube, лайкнути сторінку на Фейсбуці та долучайтесь до групи київських пілотів в мережі Вконтакті.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *