Контрабандисти Закарпаття “підсіли” на дрони

розміщено в: Блог | 0

Контрабандисти на Закарпатті активно використовують дрони для переправлення цигарок.

Прикріплюючи блоки з цигарками до безпілотників на радіоуправлінні, відправляють їх по інший бік кордону, де товар зустрічає іноземний «партнер», прив’язує гроші і посилає апарат назад.

Як розповіли у Західному регіональному управлінні прикордонної служби, з початку року на західному кордоні зафіксували близько трьох десятків безпілотників і дельтапланів, на яких в Польщу, Угорщину і Словаччину летіли сигарети.

Контрабандистам, яких зловили за управлінням такого пристрою, загрожує штраф до 18 000 грн або обмеження волі до трьох років.

Але найголовніше – конфісковують безпілотники, що коштують як новий автомобіль бюджетної моделі. Як запевняють знаючі люди, апарат швидко окуповується, тому грошей на такі пристрої не шкодують.

«Після літнього інциденту в Мукачеві возити за кордон цигарки в таємних свовках автомобілів стало ризикованіше. Домовитися з прикордонниками та митниками старими каналами складніше – там тепер СБУ за всім стежить, частіше бувають облави», – розповідає житель Виноградівського району на Закарпатті, не з чуток знайомий з контрабандою сигарет.

За його словами, сигарети, як і раніше, перекидають і арбалетами, і з водолазами переправляють. Але безпечніше використовувати безпілотники, що мають кодову назву «голубина пошта».

«Коштує такий пристрій недешево – близько 10000 доларів, але ці витрати можна швидко відбити. За один раз дрон може перевезти 10-15 блоків сигарет. Пачка ходових цигарок типу «Прими» у нас оптом коштує 12-13 грн, в Угорщині в перерахунку на гривні – 30-35 грн».

На блоці можна заробити від 150 грн, за один політ – близько 100 доларів. За ніч (з дронамі працюють в темний час доби) можна послати безпілотник разів п’ять – це близько 500 доларів навару.

«У місяць – 10-15 тисяч доларів. Правда, доводиться щоразу міняти маршрути, аби прикордонники не засікли і не збили. Буває, що безпілотник не долітає, падає в полі чи лісі, але таке трапляється нечасто. Дрони приземляються в 30-50 км від кордону».

Купують дрони за оголошеннями в інтернеті. У соцмережах є цілі клуби власників безпілотників.

На сторінці одного з них користувачі активно цікавляться апаратами, причому з питань ясно, що з метою переправлення контрабанди.

«Хто може зібрати апарат, щоб підняв вантаж до 10 кг, переніс до 5 км і потім повернувся», – цікавиться якийсь Іван Іванов. «З такою вагою далеко не полетиш, максимум до одного кілометра», – пояснюють йому зі знанням справи.

«Вам підійде квадрокоптер на дистанційному керуванні, він коштує не менше 7000 доларів. А для ваших цілей краще брати апарат від 10000 доларів (240000 грн) – такий гарантовано не гримнеться десь на півдорозі кому-небудь на голову, – відразу зрозуміли, про що йдеться по інший бік екрану», – повідомив продавець.

Така модель, за словами продавця, здатна підняти і доставити на місце призначення до п’яти кілограмів (блок сигарет важить близько 250 грам – тобто до 20 блоків візьме).

«Цей дрон стійкий і до спеки, і до холоду, сильно не шумить (вам же не потрібно, щоб його вирахували за звуком моторів). Летить до 50 км в обидві сторони» – рекламують товар.

Прикордонники зізнаються, що перехопити «літаючого контрабандиста» непросто.

«Вони літають високо – по GPS-навігації. У «ефірі» не вичислиш безпілотник, радари таку дрібницю не помічають. Скоро доведеться ставити біля кордону системи ППО», – жартує один з прикордонників з Львівської області.

За його словами, перекупники продають контрабандистам безпілотники, ввезені нібито для зони АТО: «А ще є народні умільці, які майструють цілі міні-літачки з розмахом крил до чотирьох метрів, на такому можна переправити цілу коробку сигарет (50 блоків). Але такий апарат більший і помітніший, контрабандисти віддають перевагу більш компактним пристроям».

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.